Статьи и новости

Läbi kahe korruse helkiv valgusti

TALLINNA LÄHEDAL LUIGEL ASUVASSE eramusse valmistasid klaasikunstnikud Kai Kiudsoo-Värv ja Maret Sarapu pajulehti meenutava valgusti, mis päeval mõjub kunstiteosena ning õhtul annab oma kaheksa pirniga kõrgesse ruumi valgust. “Pajulehed” koosneb roostevabast terasest kettast, mille külge kinnitatud peenikesed trossid hoiavad klaasist puulehti. Omamoodi harmoneerub lehtede vaikne liikumine veepeegeldustega seinal, mis tekivad maja kõrval oleva tiigi pinnalt sisse peegelduvast päikesevalgusest.

Kas “Pajulehed” oli teie jaoks uudne töö?

Kai: “Sellisena oli täiesti uudne projekt kohe mitmest aspektist. Kõigepealt sellepärast, et oleme Maretiga jaganud stuudiot, kuid pole varem koostööd teinud. Meie esimene ühine projekt. Samuti oli see meile mõlemale esimene suur läbi mitme korruse ulatuv valgusti.”

Kuidas tellijad teieni jõudsid?

Kai: “Tellijad olid juba väga pikalt läbi otsinud valgustipoode. Esmapilgul tundub, et valik on väga lai, kuid tegelikult ikka ei ole. Sisekujundajaga leiti, et tuleb teha eritellimus ning niiviisi jõudsidki nad meie juurde.”

Kas tellijad ütlesid, et soovivad midagi suurt ja unikaalset ning andsid selleks vabad käed või oli neil kindel mõte?

Maret: “Klient ütles meile, mis on valgusti funktsioon, kuid mitte seda, milline see välja nägema peaks.”
Kai: “Hästi mõnus tellija oli. Usaldas meid ja meie tööd. Raske on siis, kui tellija ajab oma visiooni taga väga jäigalt. Kujunduse osas dikteerib interjöör väga palju ise. Vahel soovitakse selliseid asju, mis ruumiga tegelikult ei sobigi.”

Kuidas “Pajulehed” alguse sai?

Kai: “Tegime mitu eri lahendust. Klient valis välja ühe – pajulehed.”
Maret: “Näitasime hästi palju materjalinäidiseid, rääkisime tehnikast ja nii edasi. Tehnikast rääkida on muidu üsna keeruline, kuna enamasti puudub tellijal kogemus.”

Kuidas nägi välja kahe kunstniku koostöö – kes mida tegi?

Maret: “Mõttetalgud käisid päris koos.”
Kai: “Minu jaoks väga mõnus kogemus. Üks täiendab ning arendab teist ja tema mõttekäike edasi. Oma mõtteid teise
peal kontrollida oli väga mõnus. Hilisem käsitöö kujunes nagu teatejooks. Maret tegi sulatusprotsessist ära suure osa, mina monteerisin. Kui oli vaja sulatada, ei olnud mind, ning kui oli vaja monteerida, ei olnud Maretit.”
Maret: “Kui oli vaja midagi küsida, küsisid meili teel. Oleksime koos olnud, olnuks koostöö võrdsem.”

Kas sellise eseme puhul on rohkem mõttetööd või kätetööd?

Kai: “Alguses pikalt tehnilist mõttetööd – kuidas panna kõik ühendused toimima. Hiljem oli aga palju kätetööd.”
Maret: “Kätetööd oli ikka päris kõvasti. Pooleks kindlasti. Muidu on nii, et mida rohkem mõttetööd enne ära teed, seda vähem kätetööd.”

Kui kaua läks aega, enne kui valgusti ülesriputamiseks valmis sai?

Kai: “Selle projektiga läks mitmesugustel põhjustel küllaltki kaua. Töö jäi vahepeal seisma nii tellija kui ka meie
põhjuste tõttu. Kavandi valimisest ülesriputamiseni kulus oma pool aastat. Kui oleks järjest teinud, läinuks kolm kuud.
Maret: “Kavandite tegemine võttis aega ligi kaks kuud. Kohapeal käimine, ruumis mõõtude paika panemine. Täppistöö.”
Kai: “Antud projektiga oli tõesti väga palju täpsustamist ning nikerdamist, kuid kokkuvõttes tuli pikk seedimisaeg ja valmimisperiood asjale kasuks. Ideed täienesid pidevalt.”


Kuidas klient tööga rahule jäi?

Kai: “Lõpus oli tellija väga rahul. Valgusti on tehtud konkreetsesse tuppa ning


konkreetsetele inimestele. Kokkuvõttes ei läinud see neil ka olulisemalt kallimaks kui poest ostes.”

Kui palju praegu tellitakse kunstnikelt kodudesse teoseid?

Kai: “Aina rohkem, kuid kindlasti võiksid inimesed veel julgemini kunstnike abi kasutada. Unikaallooming on väärtuslikum kui masstoodang. Siiski ei saa viriseda: silmaringi avardumine, jõukuse ja julguse kasv on toonud inimesi kunstnike juurde.”
Maret: “Palju aitaks ka see, kui inimesed käiksid kunstinäitustel. Võib-olla näevad näitusel midagi, millele nad otsest funktsiooni ei leia, kuid kui kunstniku käekiri meeldib, siis miks mitte endale mõni töö tellida.”


Tekst: Triin Rebane
Fotod: Meeli Küttim, Arno Mikkor, erakogu
SISUSTAJA - Äripäev eriväljaanne
www.aripaev.ee/3757/erileht

Опубликовано: 16.11.2007

Вы также можете быть заинтересованы в следующих статьях

ДУБОВАЯ МЕБЕЛЬ – ЦЕННАЯ И НАДЕЖНАЯ

ДУБОВАЯ МЕБЕЛЬ – ЦЕННАЯ И НАДЕЖНАЯ

Дуб с древних времен был известен как старая и ценная древесина. Из него делали все, что должно было быть прочным и долговечным: колеса телеги, военные корабли, бочки с вином и т. Д.
Дуб также высоко ценится в мебельной промышленности. Мебель из дуба чрезвычайно прочная, прочная, с красивым рисунком, неподвластна времени и вписывается в любой интерьер.
Вода также не очень сильно влияет на древесину дуба, но в воде она темнеет, за счет чего становится более прочной, и появляется красивая древесная структура.

Эпоха золота

Эпоха золота

На сегодняшний день одну из главнейших ролей в дизайне интерьера играет медь, которая повлекла за собой такие металлы, как бронза и золото. Последнее смогло завоевать огромную популярность, а потому его можно найти в самых разнообразных частях дома, начиная гостиными и заканчивая ванными комнатами.

Индустриально трендовые светильники в квартиры типа-лофт из Light Concept

Индустриально трендовые светильники в квартиры типа-лофт из Light Concept

Новые жилые кварталы на месте несимпатичных старых районов? Просторные квартиры-лофты вместо тесных квартир с низкими потолками? Light Concept предлагает вашему вниманию идею для оформления современных квартир.

Новые серии мебели для малышей на smart24.ee

Новые серии мебели для малышей на smart24.ee

Новинки! Серии мебели для малышей в интернет-магазине Smart24.ee. Очень красивые и качественные кроватки для младенцев, комоды с пеленальными столиками и шкафы. Также теперь в нашем магазине можно найти постельное белье для детских кроваток по приятным ценам.

смотреть ещё