Articles and news
Läbi kahe korruse helkiv valgusti
Kas “Pajulehed” oli teie jaoks uudne töö?
Kai: “Sellisena oli täiesti uudne projekt kohe mitmest aspektist. Kõigepealt sellepärast, et oleme Maretiga jaganud stuudiot, kuid pole varem koostööd teinud. Meie esimene ühine projekt. Samuti oli see meile mõlemale esimene suur läbi mitme korruse ulatuv valgusti.”
Kai: “Tellijad olid juba väga pikalt läbi otsinud valgustipoode. Esmapilgul tundub, et valik on väga lai, kuid tegelikult ikka ei ole. Sisekujundajaga leiti, et tuleb teha eritellimus ning niiviisi jõudsidki nad meie juurde.”
Kas tellijad ütlesid, et soovivad midagi suurt ja unikaalset ning andsid selleks vabad käed või oli neil kindel mõte?
Maret: “Klient ütles meile, mis on valgusti funktsioon, kuid mitte seda, milline see välja nägema peaks.”
Kai: “Hästi mõnus tellija oli. Usaldas meid ja meie tööd. Raske on siis, kui tellija ajab oma visiooni taga väga jäigalt. Kujunduse osas dikteerib interjöör väga palju ise. Vahel soovitakse selliseid asju, mis ruumiga tegelikult ei sobigi.”
Kai: “Tegime mitu eri lahendust. Klient valis välja ühe – pajulehed.”
Maret: “Näitasime hästi palju materjalinäidiseid, rääkisime tehnikast ja nii edasi. Tehnikast rääkida on muidu üsna keeruline, kuna enamasti puudub tellijal kogemus.”
Kuidas nägi välja kahe kunstniku koostöö – kes mida tegi?
Maret: “Mõttetalgud käisid päris koos.”
Kai: “Minu jaoks väga mõnus kogemus. Üks täiendab ning arendab teist ja tema mõttekäike edasi. Oma mõtteid teise
peal kontrollida oli väga mõnus. Hilisem käsitöö kujunes nagu teatejooks. Maret tegi sulatusprotsessist ära suure osa, mina monteerisin. Kui oli vaja sulatada, ei olnud mind, ning kui oli vaja monteerida, ei olnud Maretit.”
Maret: “Kui oli vaja midagi küsida, küsisid meili teel. Oleksime koos olnud, olnuks koostöö võrdsem.”
Kas sellise eseme puhul on rohkem mõttetööd või kätetööd?
Kai: “Alguses pikalt tehnilist mõttetööd – kuidas panna kõik ühendused toimima. Hiljem oli aga palju kätetööd.”
Maret: “Kätetööd oli ikka päris kõvasti. Pooleks kindlasti. Muidu on nii, et mida rohkem mõttetööd enne ära teed, seda vähem kätetööd.”
Kai: “Selle projektiga läks mitmesugustel põhjustel küllaltki kaua. Töö jäi vahepeal seisma nii tellija kui ka meie
põhjuste tõttu. Kavandi valimisest ülesriputamiseni kulus oma pool aastat. Kui oleks järjest teinud, läinuks kolm kuud.
Maret: “Kavandite tegemine võttis aega ligi kaks kuud. Kohapeal käimine, ruumis mõõtude paika panemine. Täppistöö.”
Kai: “Antud projektiga oli tõesti väga palju täpsustamist ning nikerdamist, kuid kokkuvõttes tuli pikk seedimisaeg ja valmimisperiood asjale kasuks. Ideed täienesid pidevalt.”
Kuidas klient tööga rahule jäi?
Kai: “Lõpus oli tellija väga rahul. Valgusti on tehtud konkreetsesse tuppa ning
konkreetsetele inimestele. Kokkuvõttes ei läinud see neil ka olulisemalt kallimaks kui poest ostes.”
Kui palju praegu tellitakse kunstnikelt kodudesse teoseid?
Kai: “Aina rohkem, kuid kindlasti võiksid inimesed veel julgemini kunstnike abi kasutada. Unikaallooming on väärtuslikum kui masstoodang. Siiski ei saa viriseda: silmaringi avardumine, jõukuse ja julguse kasv on toonud inimesi kunstnike juurde.”
Maret: “Palju aitaks ka see, kui inimesed käiksid kunstinäitustel. Võib-olla näevad näitusel midagi, millele nad otsest funktsiooni ei leia, kuid kui kunstniku käekiri meeldib, siis miks mitte endale mõni töö tellida.”
Tekst: Triin Rebane
Fotod: Meeli Küttim, Arno Mikkor, erakogu
SISUSTAJA - Äripäev eriväljaanne
www.aripaev.ee/3757/erileht
Submitted: 16.11.2007
You may also be interested in the following articles

GALLERY: STOCKHOLM FURNITURE AND LIGHT FAIR 2018

Diesel Open Workshop - something for industrial design admirers

Scavolini introduces the new Italian kitchen furniture Exclusiva

Radis is introducing new furniture items

Flux Swing - New shaped elements for dynamic styling from Scavolini

Favilla - the shabby chic kitchen from Scavolini

Swiveling Rings Hiding Function and a Creative Concept: Orbit Sink

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play
