Articles and news

Mida peab teadma majapaketi valikul?

Oma maja ehitamiseks on lihtsaim viis tellida moodulmaja. Moodulmajade tootjad turustavad oma toodangut majapakettidena. Mida peaks teadma majapaketi valikul? Millele peaks tähelepanu pöörama.

Moodulmajade tootjate tehasepakette on esmapilgul lihtne valida, kuid siin peituvad ka mõningad riskid. Kataloogides on majade kohta väga ilusad pildid ning seetõttu tekib inimestel ettekujutus, et sellise paketi ostmisel ongi lõpptulemuseks pildi peal toodud maja. Siinkohal aga peab arvestama, et nn. tehasepakett sisaldab ainult teatud mahus materjale ja töid. Hinnanguliselt peaks arvestama, et tehasepaketi maksumus on umbes 30-35% kogu kodu rajamise investeeringust. Sageli kakuleeritakse maja soetamisel liigselt ainult tehasepaketi hinnaga, mis pole aga kaugeltki piisav.

Tootjate idee on see, et paketi ostja saab ilmastikukindla majakarbi püsti ning seda oleks võimalik teha võimalikult lühikese ajaga. Seetõttu ei sisalda sellised paketid ajamahukamate tööde nagu näiteks vundamendi ehitust, katusekatte paigaldust, räästalaudasid, välisvoodri ehitust ja muidugi ka sisetöid.

Erinevate tootjate majapakettide vahel valides ei tohi võrrelda ainult paketi hinda, sest paketid on sageli väga erineva sisuga. Näiteks mõni pakett sisaldab tavapärasele sisule ka lisamaterjale nagu katusealuse soojustust, katusekive või isegi välisvoodri materjali. Tõsi, need on enamasti ainult materjalid ning pakett ei sisalda nendega seotud ehitustöid ja lisamaterjali paigaldust. Kvaliteedilt väga erinevad võivad olla ka majade aknad ja uksed. Seega paketi sisu peaks väga põhjalikult läbi vaatama ja pakette korralikult võrdlema.

Oma esimest maja ehitades on sellist pakettide võrdlust sageli raske teha ja sellisel juhul soovitan küsida hinnapakkumist „Võtmed kätte” lahendusena. Selline hinnapakkumine sisaldab täpsemat lahtikirjutust ning mis peamine, on võimalik saada teada kogu maja ehitamiseks vajalik summa.

http://www.majaehitaja.ee/mida-peab-teadma-majapaketi-valikul/

Submitted: 03.05.2010

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all