Articles and news

Hansaplant: „Maitsvaim õun 2010” võitja on selgunud!

„Maitsvaim õun 2010” võitja on 'Liivi Kuldrenett'

Aianduskeskuses Hansaplant toimus möödunud nädalavahetusel viiendat korda õunasortide degusteerimine ja konkurss „Maitsvaim õun 2010”. Tänavusel degusteerimisel oli vanade ja tuntud sortidega jõudu pistamas 13 uudissorti. Enamik uudissorte pidi siiski tunnistama vanade õunasortide paremust.

Neljandat korda võitis degusteerimise ülekaalukalt 'Liivi Kuldrenett', 'Melba' ja 'Sügisdesserdi' ees. Uutest sortidest hindasid degusteerijad kõige kõrgemalt eelkõige elulõnga aretajana tuntud Uno Kivistiku sorti 'Eerika'. 'Eerika' on küll aretataud mitukümmend aastat tagasi, kuid sort on aedades kahjuks veel vähelevinud. Väga kõrgelt hinnati uut hea vürtsika maitsega Rootsi sorti 'Amarosat' ja Kasahhis 'Liivi Kuldrenetist' edasi aretatud ahvatleva välimusega uudissorti 'Saltanat'. Üllatuslikult jäid degusteerimisel tabeli keskmike hulka ilusa väljanägemisega uued ja spetsialistide poolt kõrgelt hinnatud Eesti sordid: 'Madli' (Kata 3), 'Kaja', 'Karamba' ja 'Koonik'.


Kõigi hääletajate vahel läks loosi taliõunapuu ’Beforest’, mille võitis Külli Sepp.

„Maitsvaim õun 2010” edetabel
Koht Sort Keskmine hinne

1 Liivi Kuldrenett 4,62
2 Melba 4,05
3 Sügisdessert 3,98
4 Eerika UUS! 3,80
5 Saltanat UUS! 3,77
6 Amarosa UUS! 3,74
7 Sügisjoonik 3,73
8 Vahur 3,73
9 Orlovski Polosatoje UUS! 3,64
10 Lembitu 3,62
11 Paulared UUS! 3,59
12 Madli (Kata 3) UUS! 3,47
13 Krameri tuviõun 3,39
14 Kaja UUS! 3,36
15 Karamba UUS! 3,36
16 Kovalenskoje UUS! 3,29
17 Koit 3,17
18 Tiina 3,15
19 Koonik UUS! 3,14
20 Konfetnaja UUS! 3,13
21 Katja UUS! 3,10
22 Orlovski Pioner UUS! 2,92

NB! Hansaplantis saad valida lausa 70 erineva sordi viljapuu vahel – õunad, pirnid, ploomid, magus- ja hapukirss.
Viljapuude valikut vaata siit

Submitted: 20.09.2010

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all