Articles and news

Tekstiiliteenuste pakkuja Lindström hakkab tegelema äriruumide sisekujundusega

Euroopa ja Aasia juhtiv tekstiiliteenuste pakkuja Lindström laieneb äriruumide sisekujunduse turule, hakates esimesena Eestis pakkuma vastavalt kliendi soovidele loodud disainvaipu.

Foto: Tekstiilikunstnik ja Eesti Kunstiakadeemia rektor prof. Signe Kivi enda disainitud uudse vahetusvaibaga. Foto autor Timo Hartikainen.

Foto: Tekstiilikunstnik ja Eesti Kunstiakadeemia rektor prof. Signe Kivi enda disainitud uudse vahetusvaibaga. Foto autor Timo Hartikainen.

Lindström OÜ tegevjuhi Rain Vääna sõnul on täielikult vastavalt kliendi soovidele loodud disainvaip uus suund ärikinnisvara disainis ja sisearhitektuuris. “Seni puhtust hoidnud ja koristuskulusid säästnud vahetusvaip muutub nüüd oluliseks kujunduselemendiks,” selgitas Vääna. “Uue disainkollektsiooni vaipadel on samasugused mustust tõkestavad omadused nagu standardvaipadelgi, aga kasutatav materjal toob värvid veelgi paremini esile. Stiilsete mustrite abil on ruumide sisekujundust lihtne elavdada, trükkides vaibale ettevõtte brändikeelega kooskõlas oleva foto või sisearhitekti loomingulised nägemused. Vaibal on ruumide sisekujunduses tähtis roll, kuna see on suuremõõtmeline element ning tavaliselt käidavas ja hästi nähtavas kohas. Seni on aga vaip olnud bürooruumide sisekujunduses alatähtsustatud: kui külaliste WC-sse sobiliku valamusegisti leidmiseks kulutab sisearhitekt tunde, siis paraadukse ette ostetakse ehituskauplusest esimesena ettejuhtuv vaip.”

Tekstiilikunstnik ja Eesti Kunstiakadeemia rektor prof. Signe Kivi on üks esimesi professionaale, kes uudset disainvaipade ideed Eestis on katsetanud. "Mulle meeldib trükitehnoloogia ja võimalus oma aja jooksul kogutud ideid reaalses tootmises katsetada,” ütles ta. “Kui Lindström OÜ minu poole pöördus, olin kohe nõus, sest nii sain vahetusvaiba kontseptsiooni ja kiiret elutempot omavahel siduda, kasutades lennujaama pagasilipiku kuvandit jõulises kontrastsesvärvigammas.”

Ajaloolase Jüri Kuuskemaa teatel olid eesti käsitöö rahvusvaheliselt hinnatud juba 800 aastat tagasi. “Henriku "Liivimaa kroonika" kohaselt viisid ristirüütlid oma toonastelt röövretkedelt Eesti maakondadest peale hõbeda eriti meelsasti kaasa just vaipu,” rääkis Kuuskemaa. “Praegu on rahvalikud eesti tekstiilitooted menukad turistide seas, kes neid ei röövi, vaid ostavad. Ent Tallinna raad ja kirikud on võinud endale keskajal lubada ka Läänest tellitud hinnalisi vaipu.”

Lindström valmistab ainulaadseid disainvaipu täielikult vastavalt kliendi kavanditele, samas on võimalik valida meelepäraseid variante ka valmiskollektsioonist. Lindström on loonud oma disainiosakonna, mis on selles valdkonnas üsna haruldane. Samuti teeb Lindström koostööd mitmete eesti kunstnikega, et saavutada kliendi soovidele vastav lahendus.

Lindströmi vaibateenus toimib rendi põhimõttel. See tähendab, et klient saab tellida oma ruumidesse meelepärase kujunduse ja sobilikemõõtudega vaiba, ta ei pea ühtegi vaipa välja ostma ega mittevajalikke lattu seisma panema. Samuti ei pea klient korraldama vaipade pesemist ja hooldamist. Vahetusvaibateenus on madalate kuludega ning iseäranis keskkonnasäästlik, vähendades energia- ja materjalikadusid. Lisainfo veebilehelt www.lindstrom.ee

Lindström sai alguse pereettevõttest, mis asutati 1848. aastal Soomes. Aastate jooksul on väikesest tekstiilivärvimistöökojast kasvanud välja üks Euroopa ja Aasia juhtivaid tekstiiliteenuste pakkujaid. Lindström tegutseb 20 riigis ning annab tööd 2400 inimesele üle maailma. Ettevõtte 2010. aasta käive oli 249 miljonit eurot. Eestis alustas Lindström tegevust 1992. aastal. Ettevõttel on teeninduskeskused Tallinnas, Tartus ja Lool, kus töötab ühtekokku ligi 100 inimest. Lindströmi põhitegevuseks on vahetusvaipade ja töörõivaste renditeenus.

Submitted: 15.09.2011

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all