Articles and news

Sepised on ka koduturul nõutud kaup

Viiendat aastat Keilas tegutsevast OÜst Viandee võib metalse ilu armastaja leida kõike alates sepanaelast ja lõpetades massiivsete aiadetailidega.

Firma tegevjuhi Peter Rossi sõnul valmistatakse hetkel umbes 150-160 erinevat toodet. "Aastas lisame neile paarkümmend päris uut või uuendatud sepist. Samas vaatame pidevalt üle ka tehtavate asjade müüginumbreid ja kui kaup ei lähe, lõpeb ka tema tagumine," lisab ta.

Sepatöö juurde tõi vennad Peter ja Tõnis Rossi juhuslik sattumine Vihula mõisa. "Seal nägime vana sepikoda, kus peale hoone ka kõik töövahendid toona rakenduseta seisid. See pani mõtted liikuma ning kuigi meil mõlemal puudus otsene kogemus sepatööga, sai Vihulas juba samal aastal kahe sepaga alustatud," räägib Peter Ross.

Töötingimused on head

Sealt edasi on firma tasapisi jõudu kogunud ning laienenud. Eelmise aasta sügisel koliti uutesse tootmisruumidesse Keilas, kus koos kontoriga on ettevõttel 900 ruutmeetrit pinda.

"Just tingimuste paranemine on aidanud kaasa ka tööviljakuse tõusule," naerab Peter kunagisi nõukaaegseid edulauseid matkides. "Aga nii see on. Enne olime me poole väiksemal pinnal. Nüüd on eraldi ruumid nii kontorile, ääsidele kui rauatagumisele. Samuti korralikud puhkeruumid."

Tõsi, kui kunagi nägi sepikoda välja üpris nõgine, siis praegu on kuuma rauaga ääsi ja alasi vahel sehkendamisest kõige mustemad ehk töömeeste endi paled.

Harjunud sellega, et tavaliselt läheb enamik Eestis toodetud asjadest piiri taha, tuleb seekord teha mööndusi, et alati see nõnda pole. "Eestlane oskab sepatööd hinnata. Kui esimestel aastatel tuldi tavaliselt jutuga, et kui odavalt saaks ühe või teise asja valmis teha, siis täna on esikohal rohkem välimus ning kvaliteet," lisab Viandees tootearendusega tegelev Tauro Pungas.

Keerukad tööd on kallid

Samuti on Pungase sõnul sarnaste toodete puhul raske välja tuua ühtset hinnataset. "Võtame näiteks sepisaiad. Kui lihtsama aia jooksev meeter algab pooleteisest tuhandest kroonist, siis keerukamate ja ajamahukamate tööde puhul on see küündinud näiteks üle paarikümne tuhande. Ja see pole veel lagi."

Seda, et sepaks ikkagi sünnitakse, tõdeb ka Pungas, kes on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia. "Meil on veel ka üks Vigala ametikoolist pärit poiss, kõik ülejäänud on enne sepatööga alustamist teinud hoopis midagi muud. Näiteks olnud ehitajad," sõnab ta.

Pärides Peter Rossilt kodumaise konkurentsi kohta, arvab ta, et vaatamata mitmetele tegutsejatele jagub esialgu ruumi kõigile. "Meie suurimad konkurendid, samas aga ka suurimad koostööpartnerid on Saaremaa Sepad. Pole ju mõtet teha sarnaseid tooteid, et siis hinnasõda pidada. Turgu saab ka teisiti jagada, maailm on ju suur ning heale sepatööle leidub alati ostjaid," arutleb ta.

"Tõsi, oleme püüdnud just suure tootevalikuga ning erinevate edasimüüjatega äri ajades maandada riske, mis oleksid õhus juhul, kui kogu toodang läheks ühte kohta. Mõnes mõttes võib see viimane variant küll muretu olla, aga seda seni, kuni raha tuleb ja kaupa läheb. Kui ühel heal päeval seda ühte toodet enam ei vajata, oleks ikka raske turul kohe mingi uue asjaga läbi lüüa," lisab ta.

"Selleks et klientidele lähemale tulla ja neid paremini teenindada, asutasime me mõned aastad tagasi Tallinna vanalinna Sepa Äri nimelise müügisalongi," räägib Peter Ross. Peale selle pakutakse koos Saaremaa Seppadega oma toodangut ka Münchenis, Helsingis ja Riias.

Eesti sepis ka Koreas hinnas

"Kaugeim paik, kuhu meie toodang jõuab, on Korea," selgitab ekspordijuht Tõnis Ross. "Kui tavaliselt oleme harjunud sellega, et sealsetest riikidest tuleb vaid odav ja vähekvaliteetne kaup, siis nüüd tuleb tõdeda, et korealased ise hindavad kvaliteetset metallitööd."

Lähiaja plaanide kohta tõdeb Ross, et kuna vahepeal nõelasilmaks olnud tootmisvõimalused on nüüd väga head, jääb üle vaid mahtusid kasvatada ning koos uute toodetega ka uusi turustamisvõimalusi leida. "Alustasime paari sepaga, täna on neid kümmekond ja nüüd oleks paari rauatööd armastavat meest juba juurde vaja," arvab ta.


www.aripaev.ee

Submitted: 24.01.2007

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all