Articles and news

2015. aasta värvid ja materjalid

Veebruari esimesel nädalavahetusel toimus Stockholmis järjekordne mööbli- ja valgustusmess – Stockholm Furniture and Northern Light Fair 2015.

Siinkohal toomegi välja mõned olulisemad suunad interjööris ja seda messi külastanud
Hea Plaan OÜ sisearhitektide silmade läbi.

ÜHTNE TERVIK

2015. aastal on populaarseks jooneks uue ja vana kokkusobitamine ühtseks tervikuks. Kui eelmisel aastal valitsesid pigem nurgelised jooned, siis sellel hooajal on moes ümaramad kontuurid ning värvigamma on inspireeritud loodusest. Domineerivad pastelsed toonid kõrvutatuna erinevate hallide varjunditega. Endiselt on populaarne ka metall - eriti kuldne ja pronks, mitte aga väga suures mahus, vaid pigem detailidena valgustite ja aksessuaaride puhul.
Järjest populaarsemaks muutub ka ühiskondlike ruumide isikupärastamine.

 Source: eleganthousedesigns.com

Source: eleganthousedesigns.com


TAIMED JA TAASKASUTUS

Märksõnadeks on retro ja loodusromantika.

Roheline on selle aasta üks võtmesõnadest. Rohelist täiustavad erksad looduslikud toonid, mida tasakaalustavad erinevad valged varjundid. Moes on retro ja jätkuvalt on rõhk taaskasutusel. Kõike tasub aga parajalt doseerida - hästi mõjub kooslus retrost ja kaasaegsest mööblist, loomaks isikupärast ruumi.
Populaarsust kogub multifunktsionaalne mööbel, mida on võimalik kasutada nii toas kui ka õues, näiteks toolid, mida on võimalik samal ajal kasutada ka postamentidena. Taimede roniseinu kasutatakse aktiivselt ka siseruumides ruumijagajatena ja sisustuselementidena.

 Source: www.jinbiban.com

Source: www.jinbiban.com


LOODUSLIKUD MATERJALID

Looduslikud materjalid on uue aasta kõige suuremad mõjutajad. Materjalid, nagu kivi, puit ja klaas, on selle suuna teerajajateks. Kombinatsioon puidust, metallist ja nahast leiab tagasitee mööblimaailma. Üha enam võib märgata ka korvmööbli ja teiste punutud detailide naasmist. Oluliseks trendielemendiks sel aastal on valge marmor interjööris.
Värvitoonidest domineerivad külmad (hallikas)pruunid toonid kombineerituna soojemate (sinakas)roheliste toonidega.Tekstiilmaterjalina kasutatakse rohkelt linast.
Järjest rohkem võib kohata ka erinevate looduslike lahustega töödeldud puitu ja tekstiili, mis muudab materjali omanäoliseks. Üldiseks märksõnaks on loodussõbralikkus.

 Source: www.materialbiblioteket.se

Source: www.materialbiblioteket.se


MERESININE

Inspiratsiooniks on veealune maailm. Klassikalisele mereteema on saanud uue näo rohekassinise tooni näol. Sinise, rohelise ja türkiissinise kooslus kombineerituna valgega on põhiliseks trendisuunaks. Sellel hooajal leiab see kasutust pea kõikjal, alates portselanist ja lõpetades mööbliga. Akvarellide ühtesulamistehnika on kinnitanud oma koha tekstiilil. Ühe populaarsemaks muutub ka hallides toonides puitmööbel varasema lumivalge asemel.
Põhiliseks märksõnaks on põhjamaisus ja armastus mere vastu.

 Source: www.stockholmfurniturelightfair.se

Source: www.stockholmfurniturelightfair.se


KOKKUVÕTTEKS

Üleüldisteks märksõnadeks on looduslähedus, pastelsed toonid, metall.
Värvitoonidena domineerivad pigem pastelsed naturaalsed toonid, mida täiendavad erinevad valged, hallid ja pruunid varjundid.
Kindlalt esikohal on naturaalsed ja looduslikud materjalid. Palju kasutatakse puitu, klaasi ja kivi. Erinevatel viisidel püütakse veelgi rõhutada looduslike materjalide iseärasusi.
Mis puudutab mustreid, siis valitsevaks jõuks on suured looduslike motiividega mahedad mustrid, kuid ka pilkupüüdev graafiline disain.
Mööblidisainis mängivad suurt rolli nahk ja puit, mida täiendavad metalsed detailid.

Allikas: www.stockholmfurniturelightfair.se/news/the-interior-trends-2014-2015

www.heaplaan.ee
Facebook



Submitted: 17.02.2015

Hea Plaan

Phone:
+372 504 7747, +372 529 9424
Address:
Toompuiestee 21, Tallinn, Harjumaa
E-mail:
Message not sent. Fill in all fields.

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all