Articles and news

Kui palju Sa tead aga Calligarise brändist?

Artskilli Facebooki lehel on käimas vägev 2019. aasta suvine loosimäng, kus võitja saab enda koju stiilsed ja ajatud #Calligaris #Hero toolid. Kui palju Sa tead aga Calligarise brändist? Väike ülevaade ajaloost ja brändi arengust siin:


1923 - CALLIGARISE SÜND
Calligaris asutati Manzanos, Itaalias, aastal 1923 ja sai aluguse Antonio Calligarise loodud väikesest töötoast. Seal valmistas ta MAROCCA tooli, millel on puitkarkass ja vitstest punutud iste - tüüpiline tool selle piirkonna jaoks. See ala sai hiljem tuntuks kui „toolide rajoon”.
Puidust tooliosade saagimine, viimistlemine ja monteerimine usaldati peamiselt meestele, samas kui toolipõhjade punumise tegid naised, kes läksid klientide kodudesse ja umbes kahe tunniga olid nad võimelised valmis punuma ühe tooli istumisosa.

1920-1960: ESIMESED TOOTED
Calligarise töökoda jätkas toolide tootmiset, tuues puidu ümbritsevatest mägedest ja õlevitsad Friulani laguunist. Töökoja praktikantidele usaldati õlgede värvimine, mida tehti looduslike pigmentidega. Masinad oli vähe, enamik töödest tehti ikka veel käsitsi.
1950. aastatel päris Romeo oma isa äri ja suutis seda edasi arendada ka tänu sõjajärgsele majanduliku õitsengu perioodile.

1960-1980: CALLIGARISEST SAAB TÖÖSTUS
60ndatel aastatel langeb majandusbuum kokku Calligarise perefirma moderniseerimisega: äri anti edasi kolmandale Calligarise põlvkonnale, Alessandrole ja Walterile. Mehed uskusid automaatse kudumismasina edusse - kasutades õlega sarnaseid sünteetilisi kiude suudeti ühe tooli põhi kududa valmis 1-minuti ja 20-sekundiga.
Järgnevatel aastatel kasvas tootmisvõimsus jätkuvalt ja ettevõte muutus järk-järgult hästi struktureeritud tööstusettevõtteks. Samuti alustati teiste turgude vallutamist.
Esimese kataloogi loomine oli väliskaubanduse algus. Sellest hetkest alates hakkas Calligaris oma tooteid lõpptarbijale tarnima nii Itaalias kui ka Euroopas asuvate edasimüüjate kaudu.

1980-2000: FIRMA ARENEB BRANDIKS
Aastal 1986 võtab Alessandro Calligaris, perekonna kolmas põlvkond, üle ettevõtte presidendi ameti. Selle tulemusena laiendab Calligaris oma tootevalikut ja kollektsioonidesse jõuavad lisaks toolidele ka lauad, kapid-riiulid, voodid, diivanid ning sisustus- ja dekoratiivsed tarvikud.
Sellega seoses ei ole puit enam ainus materjal, mille abil Calligaris innovatsiooni loob ja kasutusele võetakse ka metall, plast, nahk ja klaas.

2000-2012: CALLIGARIS 2.0
Viimane kümnend on Calligarise jaoks otsustava tähtsusega tõelise rahvusvahelise ettevõtte loomisel. 2007. aastal kuulub Calligaris Groupist 40% erakapitali fondile L Capital, mida rahastab luksuslik hiiglane LVMH. See toob kaasa uue brändiistrateegia ning kommunikatsioonisuunad.
2008. aastal avab Calligaris oma esimese lipulaeva kaupluse Milanos, millele järgneb Pariisi pood 2012. aastal.

2014 CALLIGARIS ON TAAS 100% ITAALLANE
Calligarise perekonna esindusettevõte kiidab heaks 40% osaluse tagasiostu, mis müüdi 2007. aastal LVMH kontserni erakapitali fondile L Capital. Selle tulemusena muutub ettevõte veelgi enam itaallaslikumaks hetkel, mil mitmed moe-, disaini- ja luksusbrändid ostetakse välisinvestorite poolt ära. See on Calligarise jaoks taassünd koos uue laienemisplaaniga. Oleme tagasi kooskõlas ettevõtte ajalooga, mis on alates selle loomisest 1923. aastal uskunud tulevikku ja Itaaliasse.

2018 - 95. AASTAPÄEV
Praegu on 100 riigis üle 620 müügipunkti ja 3 lipulaeva tiitliga poodi, kus Calligaris tähistas oma 95. aastapäeva tõeliselt stiilselt. 2018. aastal oli ka palju uudiseid uute projektidega, mida esitleti aasta jooksul jooksvalt.

Submitted: 25.06.2019