Articles and news

Kalamaja värsked kohvilõhnad

Kohe Balti jaama turu taga, trammipeatuse juures, asub möödunud aastal kaunilt renoveeritud Tallinna majas kohvik Boheem. Nii nagu vanasti täitsid esimesi korruseid sageli töökodade, kaupluste ja kohvikute meeliköitvad vaated, meelitavad uudistama ka Boheemi suured vitriinaknad. Kuidas saavad siin kokku klassikaline kohvikukultuur, Kalamaja ja puitarhitektuur, uurisime Boheemi sisearhitekt Maris Kergelt:

Boheemi sisekujundust planeerides sai esimeseks suunajaks maja, kus kohvik asub. Maja oma 30ndate arhitektuuri ja nn eestiaegsusega. Oli lausa ambitsoon luua keskkond, kus kõik detailid, alates töötajate riietusest lõpetades elava muusika ja vanaaegse menüüga tekitanuks külastajaile tunde ajamasinasse sattumisest. Kuna taolise autentsusetaotluse väljamängimine näis ühel hetkel liialt kammitsev, kujunes kontseptsiooni aluseks hoopis kohviku/hoone asukoht. Paiknemine kunagiste tootmiste-tööstuste ja mere lähistel. Tulemuseks siis vastupidiselt alguses plaanitud pidulikkusele lihtne ja kodune interjöör. Mõeldes võimalikele püsiklientidele, jätsime „ruumi“ kohvikus jooksvaid täiendusi teha – lisada mööblit, pilte, valgusteid. Nii on ka regulaarseil külastajail võimalus aeg-ajalt uutest asjadest rõõmsalt üllatuda. Et kohvik koosneb neljast toast, oli kirjeldatud kujunduslahenduse juures lisamõtteks anda igaühele neist oma identiteet, vahendiks seejuures värvilised kardinad-tekstiilid. Hetkel ei ole see plaan veel realiseerunud, aga usutavasti saavad Boheemi külastajad juba üsna pea kohviku tube vastavalt tunnustoonile kutsuda roheliseks, punaseks, türkiissiniseks ja kollaseks.


Fotod: Pelle-Sten Viiburg
www.solness.ee/eramu/index.php?gid=26&id=1011

Submitted: 29.10.2008

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all