Artikkelit ja uutiset

5 soovitust, kuidas korteri remondi eelarve kontrolli all hoida

Remondi ja selle eelarve kohta on levinud palju sõnakõlkse. Enamik neist on pärit elust enesest ja räägib ühest peamisest probleemist – eelarve ei taha raamides püsida. Selle tagajärjeks võib olla suurem laenukoormus, kadunud säästud või kõige hullem: pooleli jäänud tööd.


Remondikompanii OÜ jagab siinkohal viite lihtsat soovitust, kuidas jõuda soovitud tulemuseni ja püsida etteantud piirides. 

Tee eeltööd ja tutvu hindadega
Kasuta kõiki vabalt saada olevaid kanaleid, et teha selgeks, milline on turu keskmine hinnatase. Kõige lihtsam on alustada sõpradega suhtlemisest, sest tõenäoliselt on keegi neist viimasel ajal korteri remondiga kokku puutunud. Järgmise sammuna tasub sirvida Facebooki remondigruppe, lugeda inimeste vahetuid kogemusi ja küsida infot nii heade kui halbade näidete kohta. 

Lisaks Facebookile on veel ehitusfoorumid, kus orienteerumine on ehk pisut lihtsam, aga kasutajaid vähem. Foorumite kaudu saab aimu hindadest, töödele kuluvast ajast ning lahendustest, mis annavad soovitud tulemuse. Abiks on ka sealsed vanemad teemad, mida on foorumitest kerge leida. 

Materjalidele kuluva raha prognoosimisega on lood veidi keerulisemad, sest siin tulevad mängu juba ehitusteadmised. Näiteks keraamiliste plaatide või parketi ruutmeetri hinna suudab inimene kindlasti ise välja arvutada, kuid sellega tavaliselt töödele kuluv ressurss ei piirdu. Nõu tasub küsida ka ehituskaupluse töötajatelt, kes aitavad vajalikke lisakulusid kaardistada.

Sea endale ja korteri remondi eelarvele piirid
Vaba eelarve puhul võib selle punkti lugemise vahele jätta. Juhul kui see päris nii ei ole, siis jätka. 

Pärast esimeses punktis nimetatud eeltööd on järgmiseks sammuks töömahu hindamine. Kas soovitud eelarvega on võimalik kõik plaanitud tööd valmis saada või tuleb hakata kuskilt kokku hoidma? Töömaht ja vahendid sõltuvad otseselt soovitud lõpptulemusest. Kuid mille arvelt näpistada?

Materjalide hinnal on kogukulus väga suur roll ja see on otseselt kliendi enda kontrolli all.

Keraamiline plaat võib maksta 10€/m², aga haruldased pole ka 40€/m² maksvad variandid.

Ka parketi või santehnika puhul on hinnakäärid väga suured, kuid alati ei ole kaks korda kallim toode samaväärselt odavamast variandist parem.

Lisaks tootele endale tasub tähelepanu pöörata ka paigaldusele kuluvale ajale – 2000 eurot maksev valgusti võib enda hinnale juurde nõuda 3–4 tundi spetsialisti kallist aega, et see korrektselt komplekteerida ja õigesti paigaldada.

Remonti alustades või planeerides tasub kindlasti hoida silmad lahti ja märgata regulaarseid ehituskaupluste kampaaniaid ning ajastada kallimad ostud just selleks ajaks.

Küsi mitu hinnapakkumist
Kõige parem vahend otsustamiseks on võrdlus. Mitu pakkumist avavad lisaks hinnatasemele ülevaate remonditeenust pakkuva ettevõtte protsessidest? Kui kiiresti reageeritakse esimesele päringule? Kas ülevaatuseks kokkulepitud kellaajast peeti kinni? Kas suhtlus on viisakas ja professionaalne? Kui detailselt on pakkumine koostatud?

Kõik need küsimused teevad õige koostööpartneri leidmise lihtsamaks. Hea partner ei ole pelgalt paar töökäsi, vaid kogemusega ettevõtte meeskond, kes aitab kliendil langetada õiged ja kuluefektiivsed otsuseid. 

Ole valmis hea hinnapakkumise eest maksma, sest pakkumise koostamiseks ja hindamiseks kulub palju tunde. Ajakulu annab vähendada kliendi põhjalik ettevalmistus.

Eriti mugav on pakkumist koostada näiteks sisearhitekti plaanide järgi, mis nõuab taas lisakulu, kuid aitab pikas perspektiivis kogu remondile ja materjalide valikule kuluva aja pealt kokku hoida. 

Taustakontroll olgu põhjalik
Kindlasti tasub töid teostava ettevõtte kohta teha taustauuringud. Selleks on head avalikud registrid, sh maksuvõlgade info. Samuti on kodulehtedel üha enam välja toodud eelnevate tööde arvustused. Kuigi kodulehele kehva tulemust reeglina üles ei riputata, siis ettevõtte Facebooki lehe või Google’i arvustused annavad kõige ausama tagasiside. Pööra kindlasti tähelepanu ka madala hinnangu andnud kliendi taustale ning teenusepakkuja vastustele, sest igal juhtumil on kaks osapoolt.

Kindlasti veendu, et ettevõttel oleks enda töötajad – tiim, kellega päriselt koos tööd tehakse ja kelle töö eest vastutatakse. Pole soovitatav valida seltskonda, mis teeb konkreetse objekti tarvis tükitööna kehva tööd. 

Kui ettevõte on väga värske ja on näha, et omanikud loovad pidevalt uusi juriidilisi ühinguid, on ka see kindlasti üks ohumärke, millega arvestada. Ausal tegijal ei ole põhjust midagi peita. 

Ära kaldu esialgsest plaanist kõrvale
Viimane ja kõige olulisem punkt on kindlasti soovitus püsida endale seatud raamides. Soov teha “ainult parimat” viib eelarve tavaliselt kiirelt kosmilistesse kõrgustesse. Aitab, kui suur hulk materjali ette ära osta, sest see võtab võimaluse jooksvalt ringi mõelda ja “heade mõtetega” kaasa minna. Otsustusprotsessis tasub järgida talupojatarkust – üheksa korda mõõda ja üks kord lõika.

Lisaks kliendi enesekontrollile on määrava tähtsusega remonti teostava firma projektijuhtimise oskus, mis paljudel juhtudel jätab kahjuks kõvasti soovida. Hea partner suudab kliendi lennukad mõtted reaalsusega kõrvutades muuta lihtsasti mõistetavaks ja näitab ära kaasneva lisakulu. 

Remondikompanii OÜ

+372 5551210
info@remondifirma.ee
remondifirma.ee

Lisätty: 27.11.2020

Sinua voi kiinnostaa myös seuraavat artikkelit

katso lisää