Articles and news

Milano mööblimess tõstis au sisse ilu, mugavuse ja ökoloogilisuse

Milano mööblimessi Rho messikeskuses külastas sel aastal 348 000 disainisõpra.

Milano mööblimessi külastajate arv ületas sel aastal kõik eelnevate aastate rekordid ning uues Rho messikeskuses jäi ruumi kõigi külastajate mahutamiseks vaat et vähesekski. Külastajate arvu kasvuga oli eriti rahul Milano mööblimessi president Rosario Messina.

“Kahtlemata pakkus külastajate arvu suurenemine rahuldust ka messil osalenud firmadele, eriti kui arvestada nende investeeringut disaini, innovatsiooni ja kommunikatsiooni,” ütles Rosario Messina.

Kuue päeva jooksul külastas messihalli 348 000 külastajat – see on 29 protsenti rohkem kui eelmisel aastal. Miinuseks võib ehk pidada korraldajate ettevalmistamatust suure külastajate hulgaga toimetulemisel, see paistis silma eriti messipäeva lõpul. Et hoida kontrolli all lahkuvate külastajate voogu, paluti appi isegi kohalikud politseijõud.

Metroo sissepääsude juures lasid politseinikud inimesi sisse vaid jaokaupa ning ümber messihalli tiirutav buss, mis pakkus võimalust jõuda messi sissepääsude juurest tagasi metroojaama ja bussipeatustesse, seisis lahkuvate autode ummikus. Kuid messihallis toimuv oli endiselt kõrgel tasemel ning Milano mööblimess kannab teenitult aasta olulisema disainisündmuse tiitlit.

Kaunid radiaatorid

Seekordne mööblimess üllatas tehnoloogiliste detailidega, millele on igapäevases elamises
tavaliselt vähe tähelepanu pööratud. Nii tasub näiteks esile tõsta radiaatorite skulptuurilaadset disaini, mis muudab selle siiani mitte just eriti esteetilise välimusega silma paistnud sisekujunduselemendi tõeliseks kunstiteoseks. Parim näide on Itaalia firma Cordivari, kelle toodang on lisaks kaunile välimusele ka praktiline (vaata www.cordivari.it).

Köögitehnoloogiale pühendatud messipinnal hakkasid silma armsalt ümarate vormidega värvilised Itaalia firma Faber õhupuhastajad Drop. Need meenutasid kujult veetilka, kuju jaoks saadi inspiratsiooni emakeselt looduselt endalt.

Köögimööbli puhul jätkati n-ö avatud ruumi kontseptsiooni ehk üritati pakkuda parimaid lahendusi, kuidas integreerida kööki ja eluruume nii, et üks ei segaks teist. Huvitavamaid

lahendusi nii disaini kui ka tehnoloogia vallas pakkus Itaalia firma Binova, kes ühe esimesena alustas integreeritud köökide loomist. Nende köökide puhul on alati olnud oluline ka tehnoloogiline pool – köögisaar on kui kahenäoline Janus: ühel pool on söögi tegemiseks vajalikud tarvikud ja teisel pool saab hoida cd-sid, raamatuid, pilte jms. Elutoa poole jääval köögisaare küljel leidus ruumi ka LCD-televiisorile ja muusikakeskusele.

Minimalismi taandumine

Milano mööblimessil võis eelmise aastaga võrreldes märgata suuremat värvikirevust ja minimalismi kerget taandumist lopsakamate vormide ees. Minimalism pole loomulikult veel jälgi jätmata kadunud, kuid kui eelmisel aastal kaeti funktsionalistlikult suuri, sirgeid ja puhtaid pindu lopsakate mustritega, siis 2008. aastal on need mustrid suutnud juba mõjutada mööbli vormilist külge. Samuti võis näha 1960-ndate mööblistiili mõju. Moes on kujundada nii tugitoolide, toolide kui ka laudade jalgu alt kitsenevana. Samal ajal võis märgata minimalistlike ja baroksete vormide omavahelist segunemist – näiteks diivan, mille seljatugi on vormitud barokselt, kuid ülejäänud pinnad on minimalistlikult lihtsad.

Noorte disainerite hüppelava ehk Salone Satellite oli seekord tunduvalt väiksema mahuga kui 2007. aastal, mis oli ühtlasi

Salon Satellite’i kümnes juubeli-aasta. Geniaalseid ja innovaatilisi ideid ikka leidus, kuid tundus, et värskemad puhangud

tulid pigem messiga seotud, kuid messihallist väljas asuvast Zona Tortonas toimuvatelt näitustelt, kus eksponeerisid oma disaini mitme kuulsa disainikooli õpilased. Suure osavõtuarvuga paistsid silma noored Hollandi disainerid, kelle looming jäi positiivselt silma.

Taaskasutus on moes

Salone Satellite’i teema oli “Go green!” ning eksponeeritud disaini hulgas oli palju üllatavalt kauneid esemeid, mis olid loodud taaskasutatud materjalist. Geva Katz ja Rabie Batrice, Iisraelist pärit disainerite tandem Umilidesign, esitlesid messil lampe Flexice. Need näisid olevat tehtud jäätunud pitsist. Lambid olid tehtud polükarbonaadi jääkidest, need on materjalina vastupidavad ja välimuselt luksuslikud (vaata www.umilidesign.co.il).

Ilus ja originaalne oli ka Rootsis elava noore disaineri Hung-Ming Cheni linnulamp, mis kinnitatakse otse lambipirnile. Täpsemat ülevaadet Cheni loomingust saab tema disainistuudio Hommin kodulehelt aadressil www.hommin.com.

Noorte messi põnevamate esemete hulka kuulusid ka papist valmistatud aksessuaarid, lambivarjud ning riidekapp ja kappkell, mille loojaks on noor Inglise disainer Giles Miller. Papist valmistatud arvutikotti kasutab disainer ise juba teist aastat järjest ning see on olnud üllatavalt vastupidav ja tugev (vaata www.farmdesigns.co.uk).

Palju mängiti ka uute materjalidega. Siinkohal väärib äramärkimist Saksamaal töötava Portugali disaineri Rodrigo Vairinhose tool Corky Lips. Tooli kattematerjal on segu naturaalsest loomanahast ja korgist, olles ühtaegu ökoloogiline ja sensuaalne. Tegemist on materjaliga, mis on käe all meeldivalt pehme ja sametine.

Seekordne Milano mööblimess näitas taas: kartus, et heast disainist puudust tuleb, on alusetu. Samuti oli näha disainerite püüdlust luua sellist toodangut, mis oleks ilus, mugav ja ökoloogiline. Paljud disainerid tõestasid, et taaskasutatud materjalist valmistatud esemed ei ole alaväärsed ning neist on võimalik luua huvitavaid ja värskeilmelisi tooteid.


Epl.ee
Autor: Lill Sarv
www.epl.ee/artikkel/428233

Submitted: 08.05.2008

You may also be interested in the following articles

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

This New Advertising Agency Office Design in New York Puts Work Before Play

The new advertising agency office design for Wieden+Kennedy New York takes the “playground” tone down a notch only to focus on work-related necessities without forgetting aesthetics. Well known for their work with Nike, Wieden+Kennedy New York’s offices were recently updated to suit their employees’ and company’s needs. The agency’s new 50,000 square feet New York offices flaunt a rounded walnut-clad staircase connecting two of the three floors.

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

How to distinguish different stretch ceiling manufacturers and installers

Lately in Europe there has been a large growth of different stretch ceilings manufacturers and installers, so we decided to analyse how to distinguish them from each other. Researching the web, all manufacturers and installers seem to have similar prices and quality, so it may be difficult to tell the difference between them. There are a lot of stretch ceiling providers, but the product itself is quite new for many countries and there isn´t a lot of information available.

click to see all