Inspiratsioon, sisekujundusideed, näpunäited ja nipid

Must värvus nooruki toas - tee iseendani

Nooruki tuba peab stimuleerima noore inimese enda otsinguid. Suurele lapsele on tema tuba üheaegselt nii magamis-, õppimis- kui ka puhkeruum. Noorukid vajavad küll vanemate toetust, kuid samas ei kannata nad vanemate nõuandeid ja õpetusi. Neile on vajalik isiklik vabadus ja vaba ruum enda ümber, kuhu ei tohi trügida võõrad ega mitte kutsutud. Viimane tähelepanek käib igas vanuses lapse kohta, kellel on oma ruum. Kui laps on oma toas ja uks on kinni, siis tuleb vanematel enne ukse avamist koputada ning ust enne mitte avada, kui laps on sisenemiseks loa andnud. Nii kaitseb laps oma energiat ja eneseteadvust. Laps on sünnihetkest saadik inimene ja kui me küsime koputamisega luba sisenemiseks, siis sellega näitame üles austust tema vastu.

Nooruki tuba väljendab omaniku meelsust. Oluline ei ole praktilisus, vaid mugavus ja erinemine üldisest.

Nooruki tuba väljendab omaniku meelsust. Oluline ei ole praktilisus, vaid mugavus ja erinemine üldisest.
Puberteedieas, noorukieas muutub lapse juures ootamatult kõik – käitumine, sõbrad, eelistused rõivaste ja ruumikujunduse osas. Tihti on teismelise lemmikvärviks must. Kantakse musti riideid, vahel värvitakse mustaks toa üks sein, vahel terve tuba. Lapsevanema jaoks võib see mõjuda õõvastavalt, tegelikult on tegu täiesti põhjendatud sooviga. Nimelt sobib must värv hästi selleks, et heita pilk enesesse, õppida ennast tundma ning ümbritseva maailma suhtes positsioneerima. Mis on teismelise põhiprobleemid? Kes ma olen? Kuhu ma kuulun? Täpselt sellised küsimused, mida on kaitsva musta varjus hea lahti harutada. Kui teismeline enda ära tunneb, läheb mustast vaimustumine mööda. Tulevad uued küsimused, uued probleemid ja uued lemmikvärvid. Üldiselt tasub lastesse ja värvidesse suhtuda nii, et see, mida nad parajasti soovivad, on neile vajalik. Olgu selleks kas või helelilla mänguhobu või tumesinine karu.

Vanematele tundub mõnikord, et nende lapse käitumine on rohkem kui hull. Muusikat kuulatakse hirmvaljusti ja tehakse igasuguseid tempe. Jah, need on meie elukogemust omava lapsevanema meelest tembutamine ja sulaselged lollused. Noorel inimesel puudub varajasem kogemus ning ta katsetab kõiki piire, et iseennast paremini tundma õppida. Mida enam me last varajases lapseeas tagasi hoidsime, seda enam püüab ta nüüd puberteedieas avastada ja proovida. Kui üldiselt soovitakse üksteisest eristuda ja erineda, siis sel peroodil kantakse klasside või sõpruskondade kaupa sarnast riietust. Lohutavalt võib öelda, et kui me rahulikult ning leebelt last kuulame ja suuname, siis see periood läheb varem või hiljem üle. Mida jõulisemalt me tema eksirännakutesse ja eneseotsingutesse tungime, seda pikemaks eneseleidmise periood kujuneb.Oma vanema poja äkilist imagomuutust elasin ma väga raskelt üle. Seevastu noorema poja veidrustesse suhtunma leebemalt, sest ka minu kogemus ütleb nüüd, et see „hull” periood läheb üle.

Peresisene suhtlemine ja peresuhete säilitamine on puberteedi ja noorukiea võtmeküsimus. See on aeg, kui me üksteisele mingil põhjusel alati ei meeldi ja me võime hakata üksteisest eemale hoidma. Siin tuleb tähelepanna ja aru saada, millal abi vajatakse ja millal tuleb distantsi hoida.

Pere eraldajad on kindlasti televiisor ja arvuti. Seetõttu ei peaks televiisor ja arvuti lapse tuppa kuuluma. Ka energeetiliselt pole nad magamisruumis tervislikud. Psühholoogiliselt aitab nende paigutamine teise tuppa meelitada lapsi ja noori oma toast välja, vältides nii nende kapseldumist ning luues hea võimaluse vanematega suhelda. Kui arvuti on pandud töötuppa, siis tuleb nooruk oma toast välja ja suhtleb enam perekonnaga. Sama kehtib ka televiisori puhul. Laps on sunnitud oma „koopast” välja tulema, perega kommunikeeruma ja õppima teistega arvestama, mida ja kui palju televiisorist vaadata.

Nooruki toas võib olla palju koli: vanad mitteeakohased esemed ja mänguasjad, tühjad maiustusekotid, üleajav prügikorv, mustad nõud, vanad väikeseks jäänud riided, tühjaks saanud kirjutusvahendid jne.

Kokkuvõtvalt lapse toa kohta:
• Lapse voodikoht ei tohi asuda ukse ja akna vahel. Parim koht on uksest kõige vähem silmatorkava seina ääres (ukse avades ei lange pilk kohe voodile).
• Voodi asend ei tohi olla suunaga uksele või aknasse. Lubatud on see juhul, kui voodil on jaluts, peats või kasutatakse mingit muud kaitset (laud, madal kapp jne).
• Lapse toa kujundamisel tuleb lähtuda tema stiihiast (Tuli, Maa, Metall, Vesi ja Puu).
• Metalli kui materjali ei peeta tavaliselt voodiks heaks. Kui laps on sündinud Maa, Metalli või Vee aastal, on metallist voodi ja mööbel ruumis teretulnud.
• Tule aasta lapsel peab olema ruumis piisavalt valgust või valgusteid ja nii mõnigi Maa aasta laps armastab magada „urus” – pea teki või padja all. Puu aasta lapsele tuleb ruumi tuua võimalikult palju naturaalset puitu.
• Ideaalne magamispaik on õhus, maast kõrgemal kui üks meeter, soovitatavalt põrandapinnalt 120–150 cm.
• Kontrollige, et lapse voodi vastu ei jää peeglit või peegeldavat pinda – see tekitab asjatuid hirmusid. Juhul kui tütarlaps soovib oma tuppa peeglit, siis sobib selleks pigem buduaarilik kosmeetika- ja peeglilaud, mida saab soovikorral ka kinni katta (näiteks kapiukse taha).
• Kasutage võimalikult palju loomulikku valgust. Laste toas peab olema nii üldvalgus kui ka kohtvalgus. Öösiti katke aknad korralike kardinatega. Aknast paistev valguskiir ärgitab loovat fantaasiat kuni hirmuunenägudeni välja.
• Lapse voodi kohal ei tohi olla seinale kinnitatud riiuleid.
• Lapse õppimislaud peab olema võimalikult lähedal loomulikule valgusele, kuid kindlasti mitte seljaga ukse poole, vaid näiteks küljega (ust-akent peab nägema kerge peapöördega).
• Tähtis on lastetoa laua suurus. Üldiselt kohtab kodudes liiga suuri õppimislaudu. Liiga suur laud korjab aga enda peale õppimisväliseid esemeid – arvuti, raamatud, konstruktorid, joonistustarbed ja koduloomade puurid, isegi akvaarium. Seega on õppimine tagaplaanile suunatud.
• Lastetoa mööbel olgu lihtne, ei liialdustele ja massiivsele mööblile.
• Ei tasu liialdada toalilledega, kui kasutada, siis kitsalehelisi taimi.
• Tuba tasub kaunistada pilkupüüdvate detailidega: plakatid, pildid. Parimad on kindlasti omatehtud pildid ja muud kaunistused.
• Riputage üles või tooge esile asjad, mis tõstavad lapse eneseteadvust: diplomid, võidetud tööd jne.
• Õppimise süvendamiseks võib panna lapse silmade kõrgusele mingi helendava, helkiva objekti: gloobuse, tuulekella, klaaskera, miks mitte akvaariumi. See aitab kaasa kontsentreerumisele.
• Kahe lapsega ruumis tuleb teha mingi sümboolne eraldus (ühe tsoon, teise tsoon). Hästi sobib õppimislaua vahele lahtine riiul, akvaarium vms.

EESTI OMA FENG SHUI- Siret Seeder (2008).
Algallikas:
Feng Shui Majad

Sisestatud: 07.11.2012

Sind võivad huvitada ka järgnevad artiklid

vaata kõiki